Tränings tips

Igår körde jag ett överkropps pass inne då jag var själv med barnen. 

Det behövs inte mycket för att få till ett svettigt och tungt pass.

Att köra övningar med egen kroppsvikt eller gummiband gör att du får mer kontroll över övningen och kan fokusera på rätt kontakt med musklerna. Att köra för tunga vikter innan tekniken sitter skadar mer än det gör nytta.

Här kommer tre övningar jag gjorde igår, blev även armhävningar och ryggres samt triceps på stol.

Hör ovan kör jag skulderblad, 3x15. Viktigt att "sätta" skulderbladen på plats innan man börjar och sedan köra kontrollerat. Och fokusera på kontakt.


Viktigt att hela tiden hålla kvar skulderbladen i rätt position. Stark och stolt hållning.

Här ovan kör jag triceps. Viktigt att inte spreta med armbågarna i utgångsläget. Börjar med böjd arm med händerna vid öronen och drar rakt ut/ner för att komma åt hela triceps.

Tänk även här på rätt hållning innan övningen börjar. Stolt och stark rygg.

Körde även denna 3x15.

Sista övningen är biceps. 

Ställ dig på bandet greppa tag och börja med raka armar där händerna är ner i golvet och kom upp så högt du kan men OBS! armbågarna och överarmen ska vara stilla mot kroppen, ej flaxa runt.

Körde även denna 3x15.

Körde alla övningar som ett cirkelpass och tre varv.

Gillade ni detta inlägg och vill ni ha mer tips på träning att göra hemma utan så mycket redskap?

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback