Vansbro

Så var tredje delen av Klassikern avklarad.
Jag och Henrik klev upp tidigt för att påbörja de 40 milen till Vansbro.
Det gick bra att köra, nästan ingen trafik så vi var framme ca 2,5 timme innan starten.

Jag laddade med att äta och dricka det sista samt hämta ut min badmössa mm.
Ca 50 min innan start gick vi mot startområdet. Väl på plats började jag klä om till badkläder, neoprenstrumpor, våtdräkt, neoprenvantar, badmössa, öronproppar och näsklämma! Inte ett dugg varmt!
11.30 gick starten för grupp svart och jag vadade i. Tack vare mina kläder frös jag endast om ansiktet. Ansiktet var kallt mer eller mindre hela vägen. 
I början var det trångt och man hade kontakt med andra simmare hela tiden. 

Då banan bara var 1,5 km var det trångt mer eller mindre hela vägen in i mål.

Först simmade vi 500 meter medströms, lätt som en plätt. Tänkte att jag nog kommer få en kalastid ;) sedan kom motströmmen och då fick man jobba för att komma fram. Men, det gick ändå bra. Med cirka 300 meter kvar blev det väldigt vågigt och det var svårt att andas mellan crawl tagen, men jag crawlade HELA vägen så är stolt!

Tror att jag skulle känna ungefär samma känsla om jag simmat 3km eftersom de första 2km är medströms. Och de som simmat hela sträckan säger att den sista km är minst lika jobbig att simma som de första. Och med tanke på hur stor skillnad det var så.

När jag kom i mål var jag helt yr, blir det när jag crawlar långt utan paus. Jag frös inget efteråt heller.
Är jätte glad och nöjd att det nu endast är Lidingöloppet kvar :)





Färdig!!!

Nu drar vi till Finland till barnen som redan är där! Hörs när vi kommer hem!

Pusssss



Kommentarer
HasseE säger:

GRATTIS! Du är grymt duktig, kram från stolta pappa!

Svar: Tack :) puss
Emeli

2014-07-06 | 14:38:55
Madde säger:

Grattis! Håller med Hasse, du är verkligen grym!

Svar: Tack Madde :D kram
Emeli

2014-07-09 | 21:21:44
Bloggadress: http://tildesbus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback