Segt

De senaste 10 dagarna har det känts i magen, vissa stunder mer än andra. Sover halvdant på nätterna. Då är det mycket mensmol och sammandragningar som jag vaknar av. Men inget händer.
Igår tidigt på morgonen startade värkar men framförallt ordentlig mensvärk.
Henrik valde att jobba hemifrån då det gjorde riktigt ont.
När jag stod upp ökade intensiteten ordentligt och både jag, Henrik och Ulla var riktigt säkra på att förlossningen äntligen startat.

Men sedan vid 20-tiden bara glesade allt ut.

Var så trött vid 21-tiden igår att jag inte orkade ha ögonen öppna. Då hade jag haft ont konstant sedan 06-tiden. Kan denna förlossning bli segare? Ringde tom förlossningen igår vid 17-tiden för att värkarna gjorde riktigt ont och ville kolla platsläget mm. Hur ska jag orka när det väl är dags och hur ska jag veta med tanke på igår. Var sååå säker att det startat.

Är så trött idag. Sovit ok, men vaknat av onda sammandragningar flera gånger.

Ska till barnmorskan idag, får se vad hon säger. Och vad mina värden visar.

Ha en bra dag familj och vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback