Romme

I fredags kom Ulla och David hit. De har varit här hela helgen.
Jag jobbade dag tur i fredags och det var den värsta dagen hittills. Det var så många som sökte akut, ett par var riktig ilskna pga väntetiden.
Många var ganska dåliga, men då vi bara har 9 brits platser fick flera sitta i väntrummet som i vanliga fall får ligga. Vi har 3 rum för isolering och vi hade 5 som hade behov av dessa rum.  
Vid ett tillfälle fick vi flytta en patient från britsen för att lägga en sämre där istället, inte helt optimalt.
Jag var riktigt trött på kvällen.

Igår åkte jag, Henrik och David till Romme över dagen. Vi hade fått tips om  ett ställe ca 1,5mil från Romme med längdspår. Gyllbergen hette det.
Tyvärr var det inte så bra spår, riktigt svår åkt. Stavarna sjönk ner 2-3dm och 0 fäste. Dessutom jätte konstigt skyltat så man visste inte hur man skulle åka. På 1h40min kom jag 10,38km. Inte så vidare bra. Fick slita som ett djur.
Vi hade hoppats på varsitt långpass men fick nöja oss med detta. Bättre än inget.

Idag passade vi på att ta en spring runda tillsammans i regnet. Det blev 10,8km på 57.40. Riktigt bra. 

Kan inte fatta att om exakt 2 veckor är det ÖS. Helt galet!

Nu ska jag sova och ladda för ett kvälls pass imorn.

Sov gott!!!
Puss
Lite ego boost vad man åstadkommit sista året. Roligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback