Underbart

Åh, så kul det var med Triathlon!
Klev upp tidigt på morgonen för att äta en rejäl frukost och packa in vagn samt cykel i bilen.

Vi kom iväg som planerat 8.30. 
Efter att vi parkerat bilen och plockat ihop allt började den förvirrade färden mot start. Vi frågade många i crewet men de visste inte vart vi skulle. Nu klickade klockan snabbt, tillsist fick vi en vägbeskrivning.

När det var 30 min till start kom jag fram till cykelincheckningen, den kön var typ 1km lång!!! Frågade de sista i kön när de skulle starta. 
Fick till svar, 12.00. Med andra ord 1h 10min efter mig. Frågade lite fint om jag fick gå före HELA kön då jag startade om 25min. Ingen invände utan önskade lycka till.
Shit så stressad jag var, jag klarade kontrollen och fick gå in på växlingsområdet. Letade upp en ledig plats bytte om och sprang till starten. Som tur var blev starten uppskjuten 10minutet då de fixade banan efter olympiska distansen.

Jag startade i första sprint klassen.
Vi skulle alltså simma 750meter i Riddarfjärden. 
Det var skönt i vattnet, 19grader. Dock var det ganska vågigt så innan starten gick hade jag fått två rejäla kallsupar. Började crawla till en början men fick bara kallsup efter kallsup så körde mest bröstsim.

När jag äntligen simmat klart och skulle klättra upp för trappan puttade en kille ner mig under vattnet så jag fick en dunder kallsup. Fick inte luft på en bra stund då jag var andfådd oxå, riktigt läskigt. Stod i trappan och hostade och rosslade innan jag kunde springa vidare till första växlingen.

Torkade fötterna, kastade av mig våtdräkten, tog på mig cykelskorna, hjälmen och for iväg mot mina 2 mil. Cyklingen gick jätte bra, hade ju inte cyklat en meter sedan vätternrundan.

När jag kom till växlingen för 2:A gången var det dags att ta på löparskorna och ge sig iväg på min 5km runda. Löpningen gick jätte bra, tog det lugnt första varvet och ökade på andra. Avslutade med en ordentlig spurt in i mål.

Så härligt att ha familjen på plats som hejade på mig.

Kan absolut rekommendera alla att göra en triathlon. Jag kommer defenetivt göra fler lopp.

Det enda jag kan tycka var negativt var skyltningen, vart man skulle gå samt tydligare info om hur många varv man ska cykla/springa vid de olika distanserna innan loppet.

Annars var det en enda stor folkfest!!!




Jag är så stolt över min prestation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback