Inskolning

Klockan 9 idag infann sig jag, Henrik och Leia på förskolan Bullerbyn avdelning Bosse för att skola in henne.

Dagen är inne för mig att börja jobba och Leia att gå på dagis. Det känns lite vemodigt, mest för att barnen inte får gå på samma förskola.
Det är okey på Bullerbyn, men inget slår Lokatten där Ameli går. Det är Vallentunas bästa förskola. Redan första gången jag besökte Lokatten visste jag att det var där Ameli skulle börja.

Har i te haft samma magkänslan för Bullerbyn. Det är nya fräscha lokaler då de öppnade i januari och fröknarna är bra, men inte mer än så.

Tillbaka till inskolningen.
Leia var lire tillbaka dragen och fundersam några minuter innan hon började leka med de andra barnen. Det roligaste var att leka i kuddis, då skrattade hon gott.
Vid sovstunden tok grät hon tills vi lämnade sovrummet och madrassen. Vi åkte hem tidigare så hon kunde sova.
Hoppas sovningen går bättre imorn, är dock skeptisk. Kommer nog gå bättre mör jag inte är där. 
Hon är ju van att sova i vagn, så lite omställning samt nya lokaler och människor.

Nu ska jag sova.
Godnatt!



Kommentarer
David säger:

Det där fixar Leia utan problem.

2013-10-01 | 23:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback