Skräckfärd

Efter att ha lämnat båda barnen på dagis åkte jag till Ormsta infartsparkering för att köra en träningsrunda med mina rullskidor.

Har fått berättat att många kör längs med roslagsbanan. Började rulla iväg men insåg snabbt att jag var på väg till ett bostadsområde. Då jag inte hittar i detta område och jag visste att det fanns en gångväg på andra sidan roslagsbanan vände jag tillbaka. Inser försent att jag närmar mig en isfläck, rullar lugnt över men skidorna lever sitt egna liv och jag ramlar, aj!!! Dock inga skrap sår bara öm lite här och var

Men den andra gångvägen var inte mycket bättre, gropar, stenar och tillslut ledde den oxå till ett bostadsområde. Fattar inte hur de "andra" åker. Valde därför att vända och åka åt andra hållet mot centrum. 
Detta var inte heller ett smart drag, kottar, barr, hundar mm gjorde att jag höll på att ramla flertalet gånger.

Gick på sidan nerför alla backar då det ej går att bromsa med rullskidor. När jag trodde det var lugnt körde jag sista metrarna ner. Men riktigt läbbigt, tänk om en bil kommer och jag inte kan stanna. 
Vid Vallentuna C fick åkte jag rakt in i en container för återvinning för att få stopp på skidorna efter en pytte lutning.

Väl tillbaka till bilen 6 km senare på 1h!!!!! Insåg jag att jag måste hitta en bra gångväg som är rak, folktom, och som jag kan köra fram och tillbaka på. Inte det roligaste men detta gör jag inte om!


Glad att jag kom ut, men detta var mer läskigt och riskfyllt än kul.

Kommentarer
Nadja säger:

Nämen kära nån! Akta dig! :) jag måste dock erkänna att jag fnissar lite när jag läser ;) tack för att du bjuder på dig :) kram!

2013-11-20 | 21:33:25
Bloggadress: http://vivalanadja.blogg.se
David säger:

Finns det inte en cykel väg hela vägen till Vaxholm från första rondellen mot Stockholm om man kommer från er. Jag vet att det finns cykel väg från roslagstull till Vaxholm.

2013-11-21 | 14:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback