Egoister

Jag blev arg och besviken på mina medmänniskor i fredags när jag åkte kommunalt med tjejerna.

Ville göra vår dag mer spännande genom att inte ta bilen vilket jag inte kommer göra om speciellt ofta. Det betor inte på barnen, de skötte sig galant!!!

Däremot är åtminstone många i Stockholm egoister och självupptagna!
Att ha en stor tvillingvagn ( som för övrigt är en av de mindre modellerna) på tåg och bussar är inte lätt!

Valde att åka roslagsbanan och t-banan in och buss, roslagsbanan hem.
För att komma upp på tåget krävs bärhjälp.

Blev så chockad och glad av alla frivilliga medmänniskor som ville undvara några sekunder av sitt liv till att hjälpa mig upp och ner från tåget....NOT!!!
En enda person erbjöd mig hjälp upp på tåget efter att jag vinglat upp ett trappsteg själv!
För att få hjälp av var jag tvungen att ropa på de som gick utanför men ingen vill höra, höll på att inte komma av i vallentuna.

Blir så irriterad över detta!

När jag klev på bussen tog det en liten stund innan jag kom till rätta då jag fastnade i papperskorgen! Jag tog upp gången så ingen kunde gå förbi.
Damen som stod närmast mig suckade och stönade för att jag var i vägen!
Kunde hon inte hjälpt mig istället?!

Vad hände med att behandla andra som du själv vill bli behandlad?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback