Blir ledsen!

Åh, blir fan både arg och ledsen. Hur svårt ska det vara att få chansen till ett mottagningsjobb????!!!

Jag söker och söker!
En sak om jag efter intervjun fortfarande inte kvalificerar mig, men jag får ju inte ens komma på intervju!

Om det står att stor vikt läggs på personlig lämplighet så borde väl alla sökande få åtminstone ett telefonsamtal eller helst en intervju för att se om den personliga lämpligheten finns!!!
Tycker inte att det är rätt att skriva så i annonser annars!!!

Ringde idag för att höra hur anställningsprocessen ser ut på 2 olika jobb. Båda som barnmorska på ungdomsmottagning, med samma kontaktpersoner.
Det jag fick veta var att intervjuer pågår, och fler är inbokade.
Och antingen blir man kallad till intervju eller så får man ett brev där det står att tjänsten blivit tillsatt!

Får hålla tummarna då! Men sista ansökningsdagar var den 18 resp 19 så ser inte ljust ut för min del!

Varför valde jag detta yrke när jag ändå inte får chansen att jobba som det! Bara som vikarie eller timanställd på sjukhus med uselt betalt och usla arbetstider!!!

Blir så arg och ledsen över detta!!!

Vad tycker ni i om detta?


Kommentarer
Madde säger:

Jag tycker de går miste om en kanon tjej. Ärligt talat är du som gjord för att arbeta med det här och jag hoppas att du inte ger upp. Undrar om dom går efter ålder för jag tycker alla på mvc är gamla nuckor?! Jag hade då gärna vilja träffat någon som du, både på förlossningen och innan. Kram

Svar: Åh, så fina ord!!! Det värmer enormt att höra. Tack!!!Ska inte ge upp ännu :)
Ja, man undrar ju. Men håller med om att medelåldern är hög bland BM på MVC mm.
Kram
Emeli

2013-06-27 | 19:28:37
Bloggadress: http://tildesbus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback