2013

God morgon kära familj och vänner! Hade ni en bra kväll och natt?
Vi hade det lugnt och mysigt, vid 19 respektive 20 sov båda barnen och vi kunde avnjuta vår middag på egen hand. Den bestod av havets läckerheter!

Barnen vaknade vid 22 då grannen smällde raketer bakom vårt hus, men de somnade snabbt om. Jag och Henrik var båda nära att gå och lägga oss då eftersom vi var trötta...hej gamlingar...haha!

Men vi höll oss uppe! Vid tolvslaget vaknade Ameli och var jätte rädd för stenarna som lät, Tullan då. Så vi fick fira in det nya året med henne. Efter det fick jag äntligen lägga huvudet på kudden och sova fram till första amningen...
Apropå amning så är vi just nu tillbaka på helamning igen, efter en vecka med sjukt vill hon inte äta annat än bröstmjölken, det som hon kunde äta massor av innan går inte nu. Får börja om på nytt!

Klädde upp mig dagen till ära, och tack för smink! Fick bort Ica kassarna under ögonen.
Nu ligger jag i sängen och myser med Leia. Hon leker just nu med ett paket våtservetter.

Hepegoja....så gulligt ord! Amelis variant på papegoja. Och degel, det står för kavel. Älskar dessa nybildade ord!
Degel är ett riktigt smart ord tycker jag, solklart ju!

Nä, nu ska jag och lillan gå upp och ordna frukost!

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback