Vi lever!

Hej alla!
Ledsen för dålig uppdatering. Jag har börjat jobba och har inte prioriterat bloggen då utan att umgås med Ameli, måla, och rensa ogräs när jag varit hemma =).

Som sagt, jag har alltså börjat jobba nu. Min nya arbetsplats är Hotell BB på danderyd. Det är super duper kul! Jag är inne på min andra introduktionsvecka nu. På lördag jobbar jag första passet på "egen" hand =). Känns så kul att jobba som barnmorska igen, har längtat. Har redan rivstartat med en patient som började blöda efter förlossningen uppe hos oss, så vi fick skicka henne till operation.

Ameli trivs fortfarande super mycket på dagis. Hon kliver bara rakt in och börjar leka. I fredags ramlade hon i sandlådan och slog i ansiktet i rutschkanan. Det resulterade i en fläskläpp och näsblod =( lill skruttan.

Idag har hon haft sin första fotografering på dagis, både porträtt och gruppbild. Ska bli kul att se resultatet sen.

Nu har jag målat färdigt ett sovrum uppe, samt nästan hela klädkammaren. Ska börja på Amelis rum =).
Jag och Henrik har tagit ett beslut om att rulla gräs på tomten, så nu prioriterar jag att plocka ogräs och förbereda för det =) lägger därför målningen på hyllan någon vecka!

På lördag skall jag springa tjejmilen, kom gärna och heja. 13.00 på djurgården, gärdet! Jobbar dock 2 nätter först, så får se hur det går =/.





Ameli tittar på tv i soffan!

Nu skall det ätas middag och sedan skall jag åka och jobba natt =)

Puss och kram familjen bus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback