Julen

God kväll!

Fredagen den 23/12 hade vi minijulafton här hemma, med mormor, Jennifer och Neo. Vi öppnade julklappar och åt nygjord julskinka. Det var en toppen kväll med mycket skratt och bus. Barnen lekte massor med varandra och Molly.






På självaste julafton började vi med mysfrukost och massor av bus. Vid 15-tiden kom farmor, farfar och farbror hit. Då tittade vi på Kalle Anka och startade lite med matlagning. Ameli tyckte det var jätte spännande med alla julklappar under granen, hon var jätte duktig och lät de ligga.
Plötsligt dök jultomten upp, gissa om hon tyckte det var spännande. Ameli pratar fortfarande om tomten och att hon fick present av honom. Hon var både nyfiken och lite blyg.

Därefter avnjöt vi en god julmiddag med massor av god mat..mmmmm...

Här är länk till filmen när Ameli träffar tomten:
http://www.youtube.com/watch?v=Znnw8KO_zuk&feature=youtu.be

Ameli och mamma gör apelsin med nejlikor.


Julgranen med alla julklappar.







Ameli blev jätte glad för sina julklappar, hon fick bla en gunghäst, gående hund, pippi hus, grävskopa mm. Hon leker med alla julklappar varje dag. Tack så mycket för allt fint hon och  vi fick!

Länk till film när Ameli gungar gunghästen första gången =)
http://www.youtube.com/watch?v=CmwtCeSTqqg&feature=youtu.be


Den 25/12 hade vi vårt 3:e julfirande. Då kom Lina, peter, Igge, Sam, Jennifer, Neo och morfar på besök. Vi åt god julmat och öppnade julklappar. Det blev ett bra avslut på denna fantastiska första jul i huset. Jag är så glad och lycklig över att ha så fin familj att fira med. Älskar er massor!





Igge fick ett hockeyspel av morfar, gissa om han blev glad =).

Sedan vill jag tacka Henrik för den finaste julklapp jag någonsin fått, en systemkamera. Canon 550D. Jag är så lycklig över den och skall utveckla min fototeknik ytterligare nu =). Pussoch kram jag älskar dig gubben.

Ha en underbar kväll alla fina!

Puss och kram från familjen bus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback