Tistel

Idag har storasyster varit på dagis, jag har mest tagit det lugnt och myst med lillasyster. Tog en tupplur med henne mitt på dagen oxå. Det var jätte skönt och välbehövt. Han även med att rensa lite ogräs på gruset, mycket kvar att rensa. Det sitter så hårt. Vi har jätte mycket tistlar oxå, suck. De är svåra att bli av med då rötterna är galet långa. Blir nog till att köpa gräsgödsel mot ogräs i höst. Idag kom bänkskivan till arbetsrummet, det blev kanon bra. Bild kommer. När jag satt i soffan och ammade hörde jag en smäll på rutan, det var en fågel som kraschat. Tittade till den och gav solrosfrön. Den var groggy och vinglade när den ställde sig på benen. Trodde den skadat sig ordentligt, men efter någon timme var den borta :)
Nu ska det sovas!!
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback