Vill inte

Frank vill inte äta annat än bröstmjölk. Han tycker om att smaka lite från vår vanliga mat, typ mängd som ett kryddmått och då sås eller sky.


Ger man Frank en bit smörgåsrån. Bankar han det i bordet eller slänger det på golvet. Gröt, yoghurt, puré, banan mm spottar han ut. Han är mer hungrig nu än tidigare och vill därför amma varannan timme ungefär. 
Har provat ge gröt mm när han är mycket och lite hungrig. Blir ingen skillnad. Har ni några tips tar jag görna emot dem!?

Blir ju spännande att se på BVC den 8/3 hur det är med vikten. 
Han rör ju på sig mer nu. Men få han ammar så ofta tror jag vikten är helt okey.

Idag har Henrik och barnen åkt till Kungsberget för att åka skidor, de kommer snart hem. Därför har jag och Frank passat på att mysa och städa sånt nan sällan gör som ugnen.

Vi tog en härlig promenad i solen, det är så ljuvligt att solen värmer. Nu längtat jag till våren.

Till middag blev det Rimmad kokt torsk med potatis och äggsås, mums!

Måste bara tipsa om ett bra mellanmål eller efterrätt som är nyttigare. Gjorde det igår kväll, bananpankaka med en klick turkisk yoghurt med lite kakao i. Alltså så gott!
Har glömt att berätta att jag från och med i måndags väger all mat och räknar kalorier då jag sakta vill droppa lite i vikt några kilon. Väger 74kg nu och vill ner till 70. Det vägde jag innan graviditet och IVF resan. Sen får jag se om jag fortsätter lite till eller inte.
Ligger nu på ett kaloriunderskott på 500/dygn. Har lagt till 500kcal för mjölkproduktion så äter 2000kcal/dygn.

Bokför även mitt vätskeintag, får i mig cirka 2,5l vatten/dygn så det känns bra.

Nu sover äntligen Frank så ska göra iordning mitt kvälls snacks med dipp, morot och gurka och nått matigare. 

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Marie säger:

För att få sonen att börja äta sig mätt på annan mat, fick jag av barnmorskan tipset att välja tillfälle och sedan bara erbjuda annat oavsett hur arg/ledsen han blev. Han blev mycket riktigt jättearg och skrek tills han somnade (jag fanns till hands hela tiden, men gav inte efter). När han vaknade så testade jag med mat eller välling igen och han åt lite men ville sedan amma. Proceduren upprepades några gånger, men det blev snabbt mycket enklare och på 2-3 dagar fungerade det över förväntan. Jag ammade morgon och kväll, men inte däremellan. Hoppas du får rätsida på problemet!

Svar: Tack för bra tips! Får kanske prova detta sätt.
Emeli Åsbrink

2017-02-28 | 22:57:38
Bloggadress: http://feelinglikeafraud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback