Tuff brud

Igår hände det som inte får hända, Leia fick kokande vatten på sig.
Hon lekte med kastrull locket och kastrullen som innehöll kokande pasta. Jag sa till henne att det är varmt och farligt samt tog locket.
Medans jag lägger undan locket hittar hon ett nytt mindre som hon lägger på kastrullen, men då det inte passade for locket och hennes fingrar ned i vattnet.

Jag sköljde hennes hand i svalt vatten länge medan hon snyftade i min famn. Min stackars lilla tjej. Hon var röd om fingrarna och hade ont.

Då Henrik kom hem tig han Leia till akuten för att dokumentera skadan om hon får ärr samt att de lindade handen. Hon hade varit jätte duktig enligt Henrik.

Igår eftermiddag lyfte jag lite på förbandet och trodde knappt mina ögon. Hon hade en jätte blåsa på pekfingret och en på långfingret som sedan sprack.

Hade sådan ångest i onsdags och kände att det var mitt fel. Hela ens vakna tid försöker man förhindra olyckor och så händer det ändå. 

Ha en bra kväll!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback