Lidingöloppet

I lördags var det alltså dags för min fjärde och sista tävling för att få min Svenska klassiker, lidingöloppet 30km.

Jag klev upp tidigt för att hinna äta och dricka så mycket som möjligt innan loppet.
Jag och Henrik åkte redan vid 10.30 för att inte missa min start 13.50 då det brukar vara långs köer och svårt att hitta parkering.

Väl framme hämtade jag ut min nummerlapp och laddade det sista.

Det var en underbar September dag, lite blåsigt bara.
Första km tog tid att springa då det var många löpare, men annars var det inget problem att hålla sitt egna tempo. 
Första 15km gick bra att springa och jag höll ett bra tempo trotts att jag blev öm i vristerna när jag sprang och hade krampkänning i vänster underben redan efter 10km.

Den tuffaste sträckan var mellan 15-20km, då var jag riktigt trött bitvis.
Men kunde ändå hålla ett bra tempo. 
Vid 20km när jag stannade till vid vätskekontrollen började jag känna mig yr och illamående samt att krampkänningen bara blev värre.

Jag kämpade på och med 5 km kvar var krampen ett faktum. Fick snabbt halta fram till ett träd och stretcha vaden. Men när jag stretchade vaden fick jag kramp i smalbenet och vice versa så var bara att halta fram meter för meter.
Stannade till vid en sjukstation för att få hjälp. Det blev något bättre, men efter bara några 100 meter kom krampen igen.

Fick gå sista 5km förutom upploppet som jag joggade in i mål. Det tog 4 timmar, inte någon kalastid men med tanke på att jag varit sjuk och fick kramp är jag jätte nöjd.
Väl i mål blev jag riktigt yr och illamående. Svimmade nästan, Henrik sa att jag var jätte blek. 

Henrik gav mig två presenter, en Hood och en jacka med klassiker trycket. Blev jätte glad.

Det blev en lång dag och 20.30 var vi äntligen hemma. Då var jag jätte lycklig och trött.

Nu har jag äntligen gjort en Svensk klassiker, helt otroligt. Det har varit ett tufft år med mycket press för att få till all  träning så nu ska jag ta det lite lugnt och bara njuta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback