Huvudvärk

Igår och idag har jag jobbat på gynmottagningen. Det har gått bra även om inte alla rutiner sitter.

Igår satte jag en till p-stav. Kul!  Fick höra så fina ord av mins kollegor oxå. De tycker jag är duktig och är imponerade av mitt jobb. Då blir man glad.

Idag har jag haft de patienter som kommer för att göra abort hos oss. Jag tycker det är lite jobbigt att ha de sent aborterade patienterna. Då måste man titta att hela graviditeten kommit ut. Jag blir berörd av det lilla fostret. Patienterna är bara gravida upp till 12:e veckan på mottagningen som tur är. På avdelningen är det aborter upp till vecka 18. Huga, inget för mig att jobba med. Jag är ändå för abort, varje kvinna har själv rätt att bestämma över sin kropp.

Idag efter lunch smög sig en hemsk huvudvärk på. Det gjorde så ont att jag mådde illa. När jag hämtade barnen var det som värst. La mig i soffan med Alvedon tills H kom hem med migrän medicin. Nu är huvudet bra, men lite ömt! Ska strax gå och sova, har redan sovit 40 min inne hos A, men känner mig fortf trött.

Sov gott!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback