Första dagen

Morgonen startade vid sju. Vi åt en näringsrik frukost, klädde på oss underställ mm och åkte iväg till backarna.
A var jätte laddad.

Dock visade inte vädret sig från sin bästa sida, massa regn och +3.

Efter att pjäxor, hjälm och skidor var på åkte hon upp med rullbandet tillsammans med H. Första åken gjorde de tillsammans. Sedan testade hon lite själv, ramlade några gånger och blev rädd. Då skulle vi hem.

Lyckades få med henne till barnens hörna där vi provade åka hon och jag. Efter mycket lirkande fick jag med henne. Jag sprang bredvid och såg till att hon inte behövde ramla något. Efter några åk blev hon tuffare och vågade lite själv.

Vi tog en fika/mellis paus och efter åkte vi lite igen. Då ville A prova knappliften. Jag gick bredvid henne för att hålla henne på rätt kurs samt hjälpte av.

Hon var jätte duktig och längtar till imorn, då ska vi öva plogsväng.

Efter lunch begav jag mig iväg på längdskidorna. Åkte 2 timmar i halkan och kom hem sur som ett bi och berättade att jag inte haft något fäste och att ALLA åkt förbi mig.

Henrik gav sig oxå ut på en tur, åkte samma runda på 1 timme och var jätte nöjd med fästet.
Han berättade lite fint att jag nog har fel teknik.

Och OM jag har, haha! Trycker bakom kroppen=inget fäste, bara glid. Men förstår precis hur jag ska åka nu så är grymt taggad för imorn.

Tack och hej!!!







Kommentarer
David säger:

Hälsa A att farbror är jätte stolt efter att sett videon på henne.
Kolla på skid skolan om du kan få en kurs av någon där. Du kommer att få grym ränta på det i Mora. Ha det gott David

Svar: Det ska jag hälsa henne! Ska kolla upp skidskola för mig imorn, gick bättre idag, men mkt kvar för att få till bra teknik. Kram
Emeli

2014-01-08 | 15:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback