Dag 5

Igår vaknade L tidigt och ville upp. Bara att lyda.
Det var kallt i stugan då vädret slagit om ordentligt. -16 var det ute.

Efter mys och frukost begav jag mig iväg på ett längdpass i snöyran. Till en början frös jag som bara den om fingrarna, men efter någon km var jag varm i kroppen. Det var grymt fäste och jag fick chansen att öva ordentligt på tekniken. Däremot var det inte så bra glid. I de mindre backarna fick man stals hela vägen gör att hålla farten uppe.
Nu har jag verkligen fått känna på olika väderförhållanden: slask, is och nysnö.

Efter lunch åkte vi till skidbacken så A skulle få åka. Hon var jätte duktig och ville åka helt själv utan hjälp. Hon vågade svänga flera gånger, så roligt att se. Tror att nysnön stoppade upp farten lite vilket hon gillade.
Vår skiddrottning
Vårt busfrö

Idag har vi åkt hem i snö ovädret. Mellan Gävle och Uppsala var det riktigt läskigt stundtals. Man såg absolut ingenting då snön yrde så mycket. Men nu är vi hemma och jag ska sova för att orka jobba imorn.

Puss!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback