Dag 3

Uppe med tuppen var vi idag. Klockan 6 vaknade A och väckte oss andra.
Vi tog en lugn och mysig morgon.

Strax efter 9 åkte jag iväg på min träning, åkte först en "bana" som heter Pulsen. Man fick åka 2km av 11km banan innan spåret delade sig mot pulsen. Efter att jag åkt en stund hörde jag ett konstigt djurläte. Som ett ylande. Efter några minuter hörde jag det igen, men högre. Min hjärna kopplade ihop ljudet med varg. 
Shit, här är jag ENSAM i skogen tidig morgon och jag hör vad jag tror är en varg. Min puls går upp och jag åker som aldrig förr. Så jävla rädd!!! Vågar inte se mig om, bars stakar på tills jag kommer ut på 11km spåret igen. Tar bara några minuter så får jag möte. Skönt! Fler i spåret. Känner mig tryggare och lugnare vartefter fler och fler människor dyker upp. Den rundan blir det inte fler gånger.

Idag var det -1 och spåret var isigt, riktigt knastrade under skidorna. Tyckte inte jag hade fäste någonting idag. Riktigt tungt!
13km på 1,5 timme. Så är uppe i ca 4 tunga mil nu.

Efter passet bokade jag en lektion med skidlärare. Imorgon kl 9 skall jag lära mig RÄTT teknik!!!

Efter dessa 3 dagar har jag insett vilken svår sport längdskidor är, krävs enorm teknik. Med denna vetskap är jag mer än nöjd att komma i mål på Öppna spår!

Efter lunch åkte jag utförsskidor med A. Hon var JÄTTE duktig och försökte verkligen. Hon åkte bredvid mig genom att vi båda höll min stav. Imorn kör vi igen!

Sov gott!

Kommentarer
David säger:

hur gick lektionen?

Svar: Toppen bra, har lärt mig jätte mycket.
Emeli

2014-01-10 | 16:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback