1 månad

Okey, nu börjar jag bli nervös. Snart bara 1 månad kvar till öppet spår och 5 mil på snö har jag fått ihop.
Känner lite halsont idag men är bättre så hoppas få ihop några mil på torsdag och helgen.
Ni som läser och som åkt ge mig alla tips ni har.
Hur klädde ni er?
Vad för sportbh?
Frös ni?
Pannlampa?
Är banan kuperad, eller mycket flakt?
Vad hade ni i magväskan?
Ja, ge mig allt ni har!!! Och pepp!!!
Börjar inte tvivla, men 9 mil är långt och jag har ingen vidare teknik ännu.

Nu ska skiddrottningen sova!
Godnatt!!!
Är det detta som kallas syskonkärlek?


Kommentarer
Camilla (fd Westerlund) säger:

Vad för sportbh?
- Vanlig?

Frös ni?
- Nej men när jag åkte förra året var det -1 i starten och +5 i Evertsberg!

Pannlampa?
- Nej nej. Sista milen är det elljusspår.

Är banan kuperad, eller mycket flakt?
- Både och! Det finns banprofil på vasaloppet.se. Träna på att åka utför är viktigt!

Vad hade ni i magväskan?
- Vatten (räckte med någon deciliter man kan ju fylla på vid varje station)
- enervit gel (bra men prova innan, allas magar gillar det inte!)
- telefon (oklart varför)

Träna stakning! Ju mer du kan staka under loppet desto bättre kommer det att gå!

Svar: Tack snälla Camilla för att du tog dig tid att skriva detta till mig!!!
Glad tjej :)
Emeli

2014-01-21 | 22:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback