Sitta

Igår var en stor dag i Leias liv. Hon satte sig upp helt själv på golvet, från liggande!
Och idag har hon gjort det igen, stolt mor blir man.
Nu är det bara den klassiska krypningen vi väntar på, hon ställer sig rätt men kommer inte fram. Leia ålar sig fram på mage istället.

Jag är en stolt mor till min äldsta tjej oxå. Hon har varit utan blöja HELA dagen och då har vi varit och veckohandlat. Vi gjorde ett besök på Willys toalett. Så duktig tjej. Vi köpte nya kläder till Ameli igår och då fick hon välja egna trosor. Tror det hjälpte lite idag.
Förra veckan har hon varit utan blöja på dagis oxå vissa stunder, så det börjar närma sig blöjftitt på dagen :)

Igår hade vi babysim för Leia, det gick toppen bra. Hon bara skrattar och plaskar hela tiden.
Efter simmet åkte vi och handlade lite nya kläder till Ameli och Leia.
Och mamma fick lite nya träningskläder, underbart. Ska inviga dem imorgon.

Innan shoppingen tvättade vi bilen, Ameli tyckte det var ruskigt spännande. Leia hade ögon stora som tefat när borstarna for förbi. Haha!!!

Igår kväll när barnen sov tränade jag fyspass, först spinning 30 minuter och sedan olika styrkeövningar för hela kroppen i 30 minuter. Var helt svettig efter och slut. Körde riktigt bra.

Idag är det vilodag igen!
Denna vecka ska jag träna morgonspinning 5 morgnar oxå plus styrkan på dagen/kvällen. Vilodagarna förblir just vilodagar.

Idag har jag gjort mig lite snyggare än vanligt då det får mig att bli glad och att jag känner mig vackrare ;)

Nu kommer snart Henrik, då ska vi äta Lasange och sedan mysa.

Ha en bra kväll!
Puss!


Kommentarer
David Åsbrink säger:

Hälsa Ameli att jag är superstolt.

Svar: Ska bli :)
Emeli

2013-01-28 | 22:07:25
Moster säger:

Vad duktiga mina små tjejer är <3 hoppas vi ses snart puss på er

Svar: Tack :) hälsar de till moster! Ja, vi längtar efter er! Puss
Emeli

2013-01-29 | 14:48:21
Madde säger:

Åh vilken duktig tjej! Här hemma kämpar vi också med pottan och det går periodvis. // Kramar

Svar: Ja, det är inte lätt! Man får tvätta en del :)
Emeli

2013-01-29 | 19:03:50
Bloggadress: http://tildesbus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback