Sjuk

Åh, fy!!! Jag är sjuk!
Började morgonen med illamående som eskalerade till svidande värk i magsäcken. Hade så sjukt ont i magen, det kom och gick ända till Henrik kom hem med omeprazol.
Nu är jag bara öm i magsäcken och 0 aptit!
Dock så blev jag inte bättre utan vid 16-tiden kände jag mig öm och svag i hela kroppen. Tog tempen som visade över 38 :(
Kul!!! Har inte haft feber sedan innan Ameli föddes, så det känns i kroppen!
Vill dock inte ta Alvedon just nu eftersom jag är öm i magsäcken?! Så ligger i soffan under filten och tycker synd om mig själv.

Henrik var och dansade med A idag, dock så tyckte hon inte det var kul utan ville bara klättra i ribbstolarna. Tydligen är hon jätte duktig på att klättra enligt H!
Kanske en framtida klättrare?

Och nu till natten. Efter att Leia somnade om efter tio så sov hon till 00.20.
Då var hon inte glad! Jag hade öronproppar för att klara gråtet bättre :( jag lät henne vara till en början, först blev hon tyst och jag tänkte att hon somnat, men sedan drog hon igån igen, blev tyst, grät osv efter ca 40 min tänkte jag att hon kanske var törstig efter allt gråt. Hon drack massa vatten och lugnade sig lite. Jag rabblade min ramsa lite titt som tätt, men så fort jag visade mig eller pratade blev det sju resor värre. Körde lite som 5-minuters metoden, men om hon var tyst tillfälligt efter 5 minuter så var jag tyst för att inte "väcka den Björn som sover".
Efter 1h och 10min bestod tystnaden och hon somnade. Då var klockan 01.30. Sedan vaknade hon som vanlig pigg och glad vid 5. Tig då upp henne och ammade, vi somnade om till 06.30.

Tycker faktiskt att natten blev bättre än jag förväntat mig, vi får se hur det går inatt!
Håll tummarna!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback