Änglavakt

I lördags var vi på Amelis dansskola, hon älskade det jätte mycket. Hon och jag dansade medan Leia, Henrik och Ulla tittade på.

Efter dansen lämnade vi av Ameli och Ulla vid bussen och åkte hem för att äta lunch innan vi for till Neos kalas. Det var mycket trevligt att träffa alla och äta lite gott fika.
Jennifer hade slitit på bra inför kalaset hög gravid å allt.

På kvällen hade jag och Henrik jätte mysigt, vi såg på film och myste. Något vi inte gjort på ett tag. Väldigt välbehövlig!

Igår åkte vi till Älmsta för att hämta hem den stora samt fira Hans som fyllt år!
Ameli hade haft det jätte bra och var hur glad som helst. Det är så kul att se Ameli och Ulla, deras relation är väldigt tajt. Kul när det blir så mellan morföräldrar och barnbarn.

Idag har jag och barnen varit och storhandlar som vanligt! Dock avslutades inte handlingen som jag hoppats.
När jag böjde mig ner i frysdisken för att ta upp fisk såg jag i ögonvrån samt hörde en duns på golvet bredvid mina fötter.
Trodde det var Ameli som kommit springandes och ramlat (händer rätt ofta) men när jag tittar ned på marken ligger Leia där på rygg!!!
Trodde jag skulle dö! Som tur är hör jag detta magiska skrik, tar upp henne och försöker lugna och trösta. Leia skrekgrät i säkert 10 minuter. När hon lugnat sig låg hon i min famn helt slut och gråblek, var helt säker på att hon fått hjärnskakning. Letade igenom hela huvudet men hittar inget rött, blått eller svullet.
Letar sedan igenom kroppen men ser inget där heller. Vet inte hur det gick till men ungen har inte en enda skråma.
Är så tacksam, tror vi hade änglavakt!!!

Helt sjukt hur fort det går. På 1 sekund for hon från sittandes ner på golvet, vet inte hur man ska göra hädanefter. Får nog köpa en sele och knäppa fast så inte detta händer igen, kände mig hemsk efteråt och som en oansvarig mor! Jag var helt skakig flera timmar efter!

Har kollat till henne hela eftermiddagen och kvällen, hon mår bra!!!

Puss och godnatt!


Kommentarer
Nadja säger:

Usch vad hemskt!!!!
Vi använder en sele som vi från början köpt till vagnen men som funkar superbra att ta med och sätta fast i shoppingvagnen. Smidigt och enkelt och får plats i jackfickan. Du kan få kolla på den/testa den om du vill?! Hoppas hon inte skadade sig utan bara blev rädd :-/
Kram/Grannen ;)

Svar: Tack, då ska jag köpa en sån! Vill ju inte att detta ska hända igen!!! Tror att hon bara blev rädd och hade ont för stunden, hon har mått bra hela kvällen och natten!
Kram
Emeli

2013-02-12 | 07:14:26
Bloggadress: http://vivalanadja.blogg.se
Nadja säger:

Ps. Ameli är HELT bedårande på bilden :) Gullunge!!! :)

Svar: Tusen tack :)
Emeli

2013-02-12 | 07:15:05
Bloggadress: http://vivalanadja.blogg.se
Jennifer säger:

Fy vad läskigt sis. Jag blev alldeles skakig i kroppen när jag läste det. Har försökt ringa dig idag<3 ring när du har tid.
Vilken fin liten prinsessa som skall på dans för första gången<3

Puss på er

Svar: Ja, riktigt läskigt! Jag vart så skärrad, men försökte hålla lugnet för Leias skull!
Emeli

2013-02-12 | 15:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback