Mmmmorot!

I lördags packade vi in hela familjen i bilen för att åka till Grisslehamn och ta en dagsutflykt med båt till Åland. Vi hade bokat träff med Ante och Cindy, Leias blivande gudförläldrar. De hjälpte oss kirra alkoholen till inflytningsfesten.
Vi hade en jätte trevlig dag med fint väder och mycket skratt.
Dock så var bilresan både tur och retur katastrof. Dit så höll vi på att missa båten då Ameli kräktes och hem så skrek barnen i kano. Gissa om vi var trötta på kvällen?!
 
Igår hade vi båda mina systrar här med barn, vi åt, pratade och myste. barnen hade kul tillsammans. Vi pratade mycket om hur man skall göra för att få Ameli att inte vara så svartsjuk på lillasyster och att få henne att vara snällare. Lina kom med bra råd, tack!
 
Idag har jag varit iväg och handlat med båda barnen, kom på imorse att Amelis gympaskor är för små och att dagis börjar imorgon. Hittade fina skor till henne, och lätta att ta på. Dock så trottsade hon enormt på parkeringsplatsen. Trotts att jag sa åt henne FINT innan att hon måste håll i vagnen och sedan stå still vid bilen så sprang hon iväg. Fram och tillbaka där bilarna kör på parkeringen mellan bilar och ut igen, helt livsfarligt om en bil skulle kommit. Nu hade vi änglavakt att ingen kom just då och där hon sprang. Jag ropade lugnt och fint flera gånger men hon bara skrattade, sedan skrek jag till på skarpen då stannade hon och jag kunde hämta henne, dock så fick jag skäll av en gubbe att "vara snäll mot flickan, hon förstod ju inte vad hon gjorde". Tack för den. Jag var ju livrädd att jag skulle förlora min stortulla till änglarna!
 
Innan maten cyklade jag och Ameli till hästarna och gav dem "moroter", som hon säger.
Det var super mysigt, hon vågade sig fram riktigt nära och satt och myste med en fin häst. När jag frågade A om hon ville göra detta igen skrek hon "JAAAAAA!!!". Det värmer ett moders hjärta.
.
 
Nu har vi precis badat lilltullan och jag skall ta och amma henne.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback