Hemma igen!

God förmiddag alla!

Veckan i Finland var jätte mysig. Det var härligt att träffa alla släktingar, Ameli hade jätte kul med småkusinerna Timmi och Tilde =).

Båtresan dit gick okey, jag och Ameli sov inte så bra så vi var väldigt trötta på morgonen när vi kom i land (06.00 svensk tid). Jag var chaufför resan upp, det gick bra även om jag var galet trött. Alla övriga 3 satt och sov i bilen.

Vi har inte gjort så mycket mest bara tagit det lugnt och badat bastu =)

Natten till lördaf blev Ameli förkyld igen så hon sov inte bra alls, vaknade ofta och hostade mm. Så på morgonen var vi inte så pigga. På eftermiddagen hade vi lite kalas med delar av släkten, det var gott och mysigt.

I söndags åkte vi hem igen, tyvärr fick vi inte plats på kvällsbåten så vi fick gå upp 03.00 svensk tid för att hinna till båten =( i bilen började henrik känna sig dålig och väl på båten blev han magsjuk.
Ameli lyckades ramla in i en bordskant oxå med en blåtira och bula under ögat som resultat =(
Kul resa!

Här kommer bildbomb:

Först ut är bilderna jag nämde i förra inlägget



Vi har blivit med gräsmatta på framsidan =) i vår lägger vi resten. Marken måste sjunka ihop ordentligt där först å sen måste vi lägga på mer fyllnadsjord innan vi kan rulla gräs.
Det blir så stor skillnad med gräs, ett helt nytt hus =)

Mammas fina med blåtira.

Skruttfia, gissa om det gjorde ont?! och gör!!


På båten påväg till Finland

Mor och son Åsbrink

Kul att titta ut.


Jag är duktig på att klättra...

hihihi...

G-mormor, farmor och Ameli

Åka Christians traktor är kul, ffa för pappa =)


Ameli matar mamma med banan.

Modellar lite.

Oj, så stolt hon är över vagnen och dockan som hon fick av farmor.

Ameli och Tilde


Timmi har tagit kort på sig själv =)

PUSSSSSS vi älskar dig!!!

Kan Ni alla som läser min blogg hålla tummarna för mig imorgon. Jag skall på en anställningsintervju på Akademiska sjukhuset i Uppsala på förlossning/BB. Har inte kännts såhär bra inför en intervju på jätte länge.
Fick tips av en kurskamrat från barnmorskeutbildningen som jobbar på Akademiska om att de är i jätte strort behov av barnmorskor.
Mailade chefen i tisdags fm och på em hade jag fått svar att hon jätte gärna vill träffa mig redan nu på torsdag! =)
Är jätte glad för detta, hoppas jag får fast tjänst nu. Det skulle betyda så mkt.
Visst är det en bit att åka, men om jag skulle jobba på Södersjukhuset i Sthlm så skulle det ta lika långt tid att ta sig dit pga köer mm.

Ha en bra dag.
Puss och kram från familjen bus!




Kommentarer
Moster med familj=) säger:

Ååååå vad fint det blir på tomten. Vad duktiga ni är. Läntar efter att se hur det har blivit där uppe. Massa pussar & kramar från oss

2011-09-29 | 21:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback