Ny simtid!

God förmiddag!

Igår vaknade vi 7.30, verkar vara Amelis nya. Då gick vi upp och myste, åt frukost och tittade lite på TV. När Ameli sov förmiddag så målade jag köksstommarna för 2:a och sista gången.
Sedan kom Henrik hem på lunchen, det var jätte mysigt.
Henrik åkte sedan till huset för plattsättaren hade några funderingar. När han varit där ringde han och
var jätte exalterad. De har lagt golvet nu och socklarna. Funderar på att åka dit idag och fota =).

Jag började skruva på gångjärnen till skåpen för att vårt mål var att sätta upp alla skåp under kvällen. Men tyvärr så saknas 1!!! gångjärn, vi har ingen aning om vart det tagit vägen. Förhoppningsvis kommer det fram ju mer vi röjer här hemma. Men jäkligt irriterande.

Igår blev det hemmagjord grillad kyckling. Ameli bara älskar det, hon smackar och säger mmmmmm när hon äter det <3.

Igår hade vi simning i Åkersberga, vi var för få i Mörby på tisdagar så vi fick byta tid och dag. Det var en bra simfröken här med och en fin bassäng. Så vi är nöjda. Dock så hamnade Ameli i gruppen sjöstjärna och den var hon i för flera månader sedan så ska ringa idag å hoppas på en plats i sjöhästen.

Har fått två nej på mina jobbansökningar. Men 7 kvar att hoppas på så håll tummarna! Om jag inte får något jobb som barnmorska till hösten så får jag ta ett jobb som sjuksköterska. Vill inte vara timanstäld nu när jag har barn. Det är så svårt att planera dagarna då. När man är timanställd kan jobben dyka upp bara ett par timmar innan man skall börja. Det går ju inte! Men just nu känner jag att det viktigaste är att ha jobb, har ett ansvar nu som mamma att ha en inkomst.

Idag ska jag rengöra kaklet i köket och måla det =), samt handla ramar till foton och tavlor som vi har och lite annat smått och gott till fotningen på måndag.

MORFAR, om du läser detta: "Får vi låna tavlor av dig till lägenheten inför måndagens fotning och sedan visning" ?

Våran natt var jobbig! Ameli hade svårt att somna, vid 21-tiden sov hon äntligen. Sedan vaknade hon vid 01-tiden och 02.45 och somnade inte omförään 04.30. Hon låg och surade och snurrade. SUCK! Vi vaknade 08.30 i morse rätt utvilade ändå =). Nu är Ameli lite trött igen, så skall sova henne....nu sover hon!


Amelis byxor i bak =)

Köksluckorna nylackade =)

Ha en bra dag!
Puss och kram familjen bus!


Kommentarer
HasseE säger:

Jag kommer förbi imorrn så får kolla vad för konst ni har tänkt er...? Hälsa - kram

2011-05-05 | 16:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback